Més informació [ Detall d'activitat

 
6091560509   AraMat 0-8
2023-2024   Curs. Educació Infantil-Primària
  
   7/2/2024 - 15/5/2024 (30 hores) de 17:30h a 20:00h
   CRP del Segrià
   Pius XII, 4 (Lleida) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei de Currículum d'Infantil i Primària
  
  
  
Accessos   Veure plànol
Tipus activitat   AM08 AraMat 0-8
  
Inscripció   01/01/2024 - 07/02/2024
  
Descripció i   Metodologia:   Estudis de recerca portats a terme per expert com el Clements i la Sarama afirmen que el procés d'aprenentatge de les matemàtiques en la franja 0-8 demana d'un plantejament global i que té una gran importància en el desenvolupament d'aprenentatges matemàtics posteriors. Posen en relleu la importància de conèixer els aprenentatges treballats en etapes anteriors, per poder-los continuar quan hi ha un canvi de cicle o etapa.
També s'ha posat de manifest la capacitat que tenen els infants en etapes molt primerenques per aprendre aspectes relacionats amb la percepció de l'espai entre d'altres.
L'objectiu d'aquesta formació és posar en contacte a educadores i mestres d'etapes diferents per mostrar com evoluciona l'aprenentatge de les matemàtiques des de l'edat del 0-3 anys fins als 6-8 anys i quins aspectes cal tenir en compte per promoure aprenentatges de qualitat i imprescindibles per construir uns bons fonaments en l'àrea de les matemàtiques.
  
Objectius   -Fer una introducció a les bases teòriques que parlen de com s'inicia l’aprenentatge de les matemàtiques basades en la recerca.
-Plantejar la idea de la trajectòria d’aprenentatge compartit en la franja 0-8 ressaltant-ne els aspectes cabdals.
-Destacar la importància de la trajectòria d'aprenentatge de les matemàtiques i la necessitat de la coordinació entre els diversos cicles d’educació infantil i en l’inici de l'educació primària.
-Compartir la recerca matemàtica que posa el focus en l'aprenentatge en la franja 0-8 anys.
-Presentar els recursos web més significatius en aquest moviment, i sobretot en aspectes centrats en els patrons i l’espai.
-Presentar les novetats i les intencions del D.175/2022 d'ordenació dels ensenyaments de l'educació bàsica i el D.21/2023 d'ordenació dels ensenyaments de l'educació infantil.
  
Continguts   -Trajectòria d’aprenentatge de les matemàtiques en la franja 0-8 anys.
-Coordinació matemàtica entre persones docents de 0-3, 3-6 i 6-8
-Com treball un mateix aprenentatge en cadascuna d’aquestes etapes.
-Familiarització amb el D175/2022, d’ordenació dels ensenyaments de l’educació bàsica.
-Familiarització amb el D21/2023, d’ordenació dels ensenyaments de l’educació infantil.
  
Observacions   Les 30 places de cada curs han de ser ocupades proporcionalment per persones que estiguin desenvolupant la seva tasca docent amb alumnat de 0-3 anys, de 3-6 anys i de 6 o 8 anys.
Aquesta activitat formativa s'organitza en 10 sessions presencials.
  
Formador/a   Maria Ricart, Iolanda Trullols, Gemma ricart
  
Avaluació   realització de les tasques encomanades per la persona formadora
  
Requisits de  certificació   Assistència 80%
realització de les tasques encomanades per la persona formadora
  
Persones  destinatàries   tècniques docents i persones docents d’educació infantil i primària

  
E-mail   crp-segria@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimecres   07/02/2024   1730   2000 
 Sessió 2   dimecres   21/02/2024   1730   2000 
 Sessió 3   dimecres   06/03/2024   1730   2000 
 Sessió 4   dimecres   20/03/2024   1730   2000 
 Sessió 5   dimecres   10/04/2024   1730   2000 
 Sessió 6   dimecres   24/04/2024   1730   2000 
 Sessió 7   dimecres   08/05/2024   1730   2000 
 Sessió 8   dimecres   15/05/2024   1730   2000 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent